Sezóna 2004 - Valentino Rossi

Zlomový rok pro Valentina Rossiho. Po čtyřech velice úspěšných letech, kdy jezdil na motocyklech značky Honda - tři tituly mistra světa, jedno druhé místo, opouští tohoto japonského výrobce motocyklů a přestupuje ke konkurenční Yamaze. Prakticky celou druhou polovinu roku 2003 se o další Rossiho budoucnosti spekulovalo. Smlouvu měl jen do konce sezóny, a stále silněji zněly hlasy že není v Hondě 100% spokojen a touží po změne a nové výzvě.

Nejprve se spekulovalo o jeho přestupu k Derbi. Což Itálii doslova postavilo na nohy. Rossi na italské motorce, to se zdálo až příliš dobré na to, aby to byla pravda. Rossi se ale opět ukázal jako skvělý strátég. Správně odhadl, že motocykl Derbi v MotoGP nebude v roce 2004 ani zdaleka tak dobrý, jak by se třeba mohlo zdát po jejich premiéře v roce 2003. Ve své autobiografii Rossi taky uvádí, že styl práce a atmosféra v týmu Derbi, byla až příliš podobná tomu kvůli čemu se rozhodl opustit Hondu. Nakonec tedy podepsal dvouletou smlouvu s Yamahou a Derbi muselo na svou šanci čekat dalších 6 let. Jedním z důvodů, který určitě taky rozhodoval, byl údajný plat, který Yamaha Rossimu slíbila - 12 milionů dolarů. Takovou částku si nikdo jiný nemohl dovolit nabídnout. Mnoho lidí nevěřilo, že by Rossi hned ve své první sezóně v tomto méně konkurenceschopném týmu dokázal získat titul mistra světa. Ale opak byl pravdou.

                                                                                                                                                                                                                                      Valentino Rossi to dokázal a na konci sezóny slavil zasloužený titul. Druhý se ztrátou téměř 50 bodů skončil španěl Sete Gibernau a třetí ital Max Biaggi. Ve třídě do 250 ccm získal titula mistra světa Daniel Pedrosa ze Španělska. Po zisku titulu mistra světa v nižší třídě v předchozím roce tak dokázal zvítězit i ve své nováčkovské sezóně o kubaturu výše. Druhý byl Sebastián Porto z Argentiny a třetí Randy de Puniet z Francie. Nejnižší třídu do 125 ccm s přehledem opanoval Andrea Dovizioso. Druhý byl španěl Héctor Barberá a třetí ital Roberto Locatelli.