Jorge Lorenzo                                                                                                                                                                                                                                 Jorge Lorenzo v seriálu mistrovství světa debutoval v den svých 15. narozenin, v druhý kvalifikační den na Velkou cenu Špaňelskav roce 2002, při čemž se nemohl účastnit pátečních tréninků, protože ještě neměl odpovídající věk, závodil v kubatuře do 125 cm³. V roce 2006 a stal mistrem světa třídy do 250 cm³, o rok později toto umístění zopakoval poté, co celý rok v celém seriálu s přehledem dominoval. Jeho vítězství v Misanu bylo jeho 16. v kariéře v kubatuře do 250 cm³, tím se v této kubatuře stal historicky nejúspěšnějším španělským jezdcem, překonal tím rekord Daniho Pedrosi a Sito Ponse

Pro rok 2008 byl spojován s Yamahou do královské třídy MotoGP, 25. července roku 2007  byl potvrzen jako týmový kolega Valeho pro sezonu 2008. Lorenzo předvedl mimořádně úspěšný start do nové sezony v královské třídě, hned v prvním závodě, který se navíc konal za umělého osvětlení v noci, v Kataru se umístil na 2. místě. Následovala pole position  a 3. místo při závodě v Jerezu v Špaňelsku  a celé to vyvrcholilo pole position a následným vítězstvím při závodě v portugalsekem esotiru Tím se stal nejmladším jezdcem v historii, který v nejsilnější kubatuře dosáhl v prvních třech závodech pódiového umístění.Jorge Lorenzo Guerrero (*4.květen ¨Palma de moraca ,Barelske ostrovy, Špaňelsko) je španělský profesionální motocyklový závodník, pravidelný účastník mistrovství světa silničních motocyklů. V letech 2006 a 2007 se stal mistrem světa třídy do 250 cm³.Už ve třech letech poprvé usedl na motocykl, a zanedlouho už jezdil motokrosové závody. V osmi letech vyhrál ostrovní mistrovství v minikrosu, trialu, minibicích a také vyhrál juniorský šampionát v motokrosu.

Svůj debut v kubatuře do 125 ccm si odbyl při svých patnáctých narozeninách, a skončil druhý v kvalifikaci na domácí závod ve španělské Valencii. V další sezóně už dokázal jeden závod vyhrát, a to při domácím Velké ceně Katalánska. Rok na to podepsal smlouvu v „dvěstěpadesátkách“.

První sezónu si jako nováček vedl dobře, několikrát dojel druhý a v konečné tabulce skončil pátý. V roce 2006 podepsal smlouvu a Aprilií. V této sezóně už však dominoval. Dokázal osmkrát vyhrát a s přehledem si zajistil zisk mistrovského titulu. Všichni předpokládali, že přestoupí do nejsilnější kubatury MotoGP, on však zůstal a vyměnil startovní číslo 48 za mistrovskou jedničku. V roce 2007 dominoval ještě více, a svou suverenitu dokázal ziskem dalšího titulu.

Po sezóně už mu nic nebránilo přejít do kubatury MotoGP. Podepsal smlouvu s továrním týmem Fiat Yamaha a stal se týmovým kolegou Itala Valentina Rossiho.
Už v prvním závodě všem vyrazil dech, když dokázal v kvalifikaci vyjet druhé místo. Na této pozici také dojel do cíle, a zdálo se, že souboj o titul bude o více jezdcích než jen mezi Rossim a Stonerem. V dalším závodě opět skončil na stupních vítězů, tentokrát třetí.

Kousek od domova, na portugalském okruhu Estoril, dokázal dokonce vyhrát, a ujal se vedení v celkové tabulce. Stále dojížděl v horních patrech tabulky, pak však přišlo několik tvrdých pádů a zranění, a Jorge musel několik závodů vynechat. Po navrácení na trať už však na své výkony nedokázal navázat, a pokud nespadl, dojel kolem šestého místa. Návrat do formy přišel na San Marinském okruhu Rimini, kde dojel druhý za Valentinem Rossim. V nadcházejícím mokrém závodě na americkém okruhu Indianapolis, kde se jelo poprvé v historii dokázal vyjet třetí příčku. Ve své premiérové sezóně v královské kubatuře skončil celkově čtvrtý a stal se velkým příslibem do budoucna. Společně s Valentinem Rossim podepsali smlouvu s Yamahou až do roku 2010.