Casey Stoner (* 16.říjen 1985 SouthportAustrálie) je australský motocyklový závodník.

Závodní kariéra

 
Stoner na GP Brno 2002.

Svoji kariéru odstartoval v mistrovství světa v roce 2002pod křídly bývalého závodníkaLucia Cecchinella na Aprilii e třídě do 250 ccm Jeho nejlepším umístěním v premiérové sezoně bylo 5. místo z Grand prix české republiky Celkově skončil v šampionátu na 12. místě.

Casey ve 125 cm³

V roce 2003 pokračoval ve spolupráci s Cecchinellem a Aprilií. Přesunul se však do slabší kubatury. Ukázalo se to jako správná volba. Mladý Australan si v Německu připsal své první pódiové umístění a v posledním závodě ve Valencii získal své první vítězství ve světovém šampionátu. V celkovém hodnocení skončil na 8. místě. Svými výkony si pro následující sezonu vysloužil angažmá u továrního týmu KTM

V oranžových barvách rakouské stáje v roce 2004 vyhrálGrand prix mlajsie a opět vylepšil své konečné umístění v konečné tabulce, když skončil na 5. pozici.

 
Casey Stoner na GP Brno 2004 po nehodě.

Další spolupráce s Cecchinellem

V ročníku 2005 se vrátil do týmu Lucia Cecchinella. Startoval v kubatuře do 250 cm³ na Aprilii. V této sezoně konečně ukázal naplno svůj talent. Byl jediným jezdcem startovního pole, který dokázal svádět vyrovnané souboje se „španělským zázračným dítětem“ Danielem Pedrosou. V sezoně si připsal 5 vítězství a s 254 mistrovskými body obsadil celkově druhé místo, právě za mladým Španělem. Nastal tak pravý čas pro přesun do královské kubatury MotoGP

Do nejsilnější kubatury se v roce 2006 přesunul i s celým týmem Lucia Cecchinella. Aprilia však v této třídě nestartuje, a tak tým začal spolupracovat s japonskou hondu. Při své debutové sezoně v MotoGP překvapil Casey odborníky i širokou veřejnost, když si hned ve druhém závodě sezony vyjel v Kataru pole postion Samotný závod už však tak povedený nebyl a on dojel pátý. Úspěch v podobě poháru přišel hned v následujícím závodě v Turecku, kdy Stoner obsadil 2. místo. V tomto roce projížděl cílem buď mezi prvními, nebo vůbec. V 17 závodech šampionátu dojel 10x v první osmičce a 7x šachovnicový praporek neviděl. V konečném pořadí obsadil 7. místo. I přes nevyrovnané výkony si Caseyho pro příští sezonu překvapivě vybral tovární tým Ducati.

 
Casey Stoner na GP Brno 2006.

Suverén sezony 2007

Že Italové dali důvěru tomu pravému se ukázalo hned v úvodu sezony 2007, který překonal i ta nejoptimističtější očekávaní. V prvních 4 závodech si Stoner připsal 3 vítězství. Za celou sezonu se ve startovním poli nenašel nikdo, kdo by Australana v rudých barvách italské stáje dokázal pravidelně porážet. V této fenomenální sezóně si připsal víc vítězství, než za celou dosavadní kariéru v Mistrovství světa – na nejvyšším stupínku stanul celkem 10x. O zisku titulu světového šampióna definitivně rozhodl stylově – vítězstvím v domácí Velké ceně na Philip Islandu už 3 závody před koncem seriálu.

 
Casey Stoner na GP Brno 2007.] 2008: Obhajoba titulu

Po fantastické předchozí sezóně nemohli mít u Ducatijiné cíle než napodobit minulé výsledky. Konkurence však měla být mnohem silnější a hlavně Valentino Rossi toužil po titulu.Vítězství v úvodním závodě v Kataru navnadilo fanoušky italské továrny,realita se však ukázala v následujících třech závodech trošku jiná, když nestačil na Hondu a Yamahu. Naději mu vrátil až hattrick z Velké Británie, Nizozemska a Německa. Najednou se stal velkým favoritem na titul,ale přišlo velké zklamání když po pádu prohrál s Rossim bitvu století na okruhu Laguana SecaNásledují dva závody byly rovněž obrovským zklamáním. V obou podnicích upadl a nezískal ani bod.Chuť si zpravil až na domácím závodě naPhilip Islands a španělské Valencii.